torsdag 28 juni 2012

Solen skiner!


Visst kan man resa bort på semester.
Långt bort.
Men nog väl sommaren som bäst
de dagar som man bara går hemma och skrotar
och är alldeles nöjd med det...?


(Och det där med "Det finns inget dåligt väder..."
Ja, det vet väl alla att det bara är...
...skitsnack!
Klart det måste kännas skönt att vara ute!
Kännas som sommar!
Ja, nog blir i allafall jag gladare
när solen skiner!)


Då kan man vara alldeles nöjd med att bara gå runt
och titta till sin stjärnallium
och kolla dagens status på den.


Och så kan man gå runt och fota
lite här och lite där.


Och bli lite glad över vissa färgkombinationer!
Jag är inte så förtjust i Astilbe,
men just här gör den sig ju riktigt bra
tillsammans med blodlönnen.
Så snyggt det blir
med kontrastfärger!


Och små saker som den här lilla krukan
gör mig också glad!
Så söta små blommor!


Och varje gång jag går förbi Heliotropen
så kan jag bara inte låta bli
att stoppa näsan i den.
Mmmm...


"Take the time to smell the Roses"
hette det ju!

Så sant som det är sagt!

5 kommentarer:

  1. Hemma är bäst! Visst är det kul att åka iväg lite men då ska det vara småturer, vill helst hem igen till natten.
    Kanske vi ska campa ett par dagar men det är mest för att de andra vill.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Att bara gå och skrota i solens sken är den bästa semestern.
    I eftermidags gjorde jag detsamma. Fast jag skrotade bort en massa saker och gjorde snyggt samtidigt. Gustav kommer hem i morgon och då vill jag att vi ska kasta oss ut på trädäcket och få höra om spökrundor, snygga tjejer och en massa annat!
    I solens sken också förstås!

    Fortsätt njut!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Här har det också varit en härlig sommardag idag.
    Min önskan igår slog in ;-)
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Visst är det underbart med vår svenska sommar och jag håller med dig att det är härligt att bara få vara hemma och mysa i trädgården. Alltid kommer man på något att pyssla med....stjärnalliumen är verkligen i sin prakt nu, superfin, jag går också och beundrar mina.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Finns inget bättre än svensk sommar och att njuta av sommardagarna.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera