måndag 21 januari 2013

Skeptiska män...


Nu växer det så det knakar!
Någon frågade hur lång tid det tog
för ärtskotten att bli klara:

Det här fotot togs i lördags och då var det
sex dagar sedan jag pillade ner ärtorna.
Nu två dagar senare har de vuxit minst en decimeter
och vi äter ärtskott för fullt!

Ja, inte H då,
som är lite skeptisk till sånt här.
Vad är det med män och grönsaker... :-)
Någon som vet...!?!


I kväll blir det Guldbagge-galan -
det brukar vara lite småtrevligt att titta på!
Men först:

Lite läxläsnings-support!

6 kommentarer:

  1. När jag erbjudit något nyttigt, så har jag fått höra att det är livsfarligt! MAN KAN JU FÅ LÅNGA ÖRON!!!
    Så åter det här hemma.
    Ha en skön kväll.
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Det är lite fel i mitt huvud idag. Första tolkningen av din rubrik: Spetälska män! Oj, tänkte jag samtidigt som jag läste en gång till och insåg att jag hade fel. Tur!

    Läxläsningssupport är det här också på kvällarna. Så är det verkligen inte hos alla i vårt land. Alla barn och ungdomar har inte samma förutsättningar. Barn väljer inte sina föräldrar. Hoppas våra barn har förmågan att vara tacksamma och att de förstår att de har en stor fördel som får stöd och support hemma.

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Härliga ljusgröna skott!!! Helt ljuvligt!
    Vi hade läxläsning i går:)).
    Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Åh vilken mysig idé, härliga burkar!
    Ja men du, vad är det med män och det som kan ge lite extra vitaminer?
    Försöker att få i min man så mycket frukt och grönt det bara går. Lyckas bättre med grönsaker än frukt. I helgen gjorde jag supergod smoothie, men icke! Spännande det där =0)
    Ofta finns det ju rubriker med tips om hur man ska få i sina barn frukt och grönt, men då är det betydligt värre med mannen!!!

    Kramar i massor

    SvaraRadera
  5. Hej AH!
    Jag tror att pojkarna, som växer upp till våra män, har blivit bortskämda av sina mödrar.
    Men ge inte upp, min man äter det mesta nu efter 40 år tillsammans. Han åt i princip bara korv och fläskkotletter när vi träffades. Grönsakerna har han börjat med på senare år. Så fortsätt truga i ett litet ärtskott i taget:
    Duktig ponke... Kram Yvonne

    SvaraRadera
  6. Snyggt det var med de krukorna. Ser riktigt vårfräscht ut.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera