lördag 19 januari 2013

Startsträckor


I morse knöt jag ihop
några körsbärskvistar till ett hjärta!
Tänk att det är så vackert med kvistar!
Och att binda ihop ett hjärta
på det här sättet 
var ett alldeles lagom pyssel.



Jag vet inte hur det är med er,
men med mig är det i alla fall så
att vissa små-projekt
verkar ha en väääldigt lång start-sträcka
innan de äntligen blir av...

Ta det här skåpet t.ex.!
Nu är det två år sedan jag målade det vitt.
Och sedan skulle det bara
sättas upp på väggen!
Bara.

Ja, det har inte blivit av ännu.
Det står på golvet.
Fortfarande.



Och ute i garaget
står ett annat skåp -
 världens vackraste,
och väntar på att få komma in i huset.

Ett jättegammalt, stort,
otroligt fint skåp, som vi köpte förra våren.
Men...
...det har bara inte blivit av att fixa till det ännu.

Och det är inget jättejobb.
Absolut inte.
Det ska bara slipas lite
och bättras på med lite ny färg.
Sedan är det klart!

Vi pratar om det ibland, 
men, som sagt:
Väldigt lång startsträcka! :-)

Så är det ibland!
Fast den som väntar på något gott...


Tills vidare får det väl bli
mini-projekt.

Som att binda i hop ett 
kvist-Hjärta!

7 kommentarer:

  1. Ja, så här års räcker orken inte till för stordåd bara till mini-projekt! Men ditt skåp är ju jätte-fint även om det inte kommit upp på väggen. Pryder verkligen sin plats!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Låter som här hos oss ,väldigt långa startsträckor ibland
    Väldigt fint med hjärtan av kvistar
    Tack för tipset
    Ha en skön lördagkväll

    SvaraRadera
  3. Ååh, vet du, så fort jag öppnade upp din blogg idag, så kändes det som att den var direkt till mig! Jag blev så äkta innerligt glad när jag fick syn på ditt hjärta, det kändes som att det var till mig. Ursäkta, men jag tog tag i det halmstrået, ibland behöver man det lite extra, så stort tack!
    Sedan, det där med stora eller små projekt...vet du, jag har blivit så insprierad av flera stycken som bloggar om hur de målar och har sig, så jag tänkte jag skulle måla en liten tavelruam och byta färg på den....tror du det har blivit gjort, eller??? Neeej, då!!! Men vaddådå, man leverbara en gång och ibland känns det som att man bara behöver få vara utan en massa krav, så så har det fått bli här nu.
    Ha en underbar lördag.
    Stor kram från mig!

    SvaraRadera
  4. Jättefint hjärta! Tack för inspirationen.
    Vissa saker tar tid och efter ett tag är det precis som att man blivit hemmablind. Man ser det inte längre, det som skulle göras.

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  5. Om nu inte skåpet kommit upp på väggen gör det sig bra på golvet också! Men nu blev jag nyfiken på skåpet i garaget så nu får du starta med det!
    Fint hjärta, känns som lagom söndagsaktivitet för mig!
    Ha en fin kväll!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Vilket fint inlägg! Startsträckan är rätt lång för mig också. Golv och taklister behöver sättas upp på kontoret och i sonens rum. Men det blir liksom inte av...
    Så snyggt skåp!! Och sött hjärta du gjort.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Känns verkligen igen.... När det gäller vissa saker får man bara inte "tummen ur"...!?
    För mig är det ett gäng fotoböcker jag skulle vilja göra, men jag tar mig bara inte den tiden. Vet hur skönt jag skulle tycka det var om jag fick det gjort.... Men snart så.....
    Jättefint kvisthjärta!!! Har gjort liknande i björk till veranda och lekstuga.

    Kvistar kan vara så vackra i sin enkelhet!!!

    Kram till dig

    SvaraRadera