torsdag 31 juli 2014

Egna Kronärtskockor!


Nu må ni tro att jag är lite mallig,
för titta vad jag har i min köksträdgård!

Minns ni att jag skrev att mina Kronärtskockor
 inte hann mogna fram förra året?


Förra året frösådde jag dem
men i år köpte jag mig en planta på plantskolan.
(inlägg om planteringen här!)

Och titta vad jag fick se när vi kom hem från semestern:
Tre skockor på gång!


Annat gott i odlingslådorna:
Sockerärtor


Och blommor.
Massor av blommor.


Så här års brukar jag faktiskt köpa skockor i affären
och bara ha till prydnad i köket också!


Kostar en tia
och är lika fint som snittblommor!


Och tänk att jag snart kan plocka alldeles egna i köksträdgården!

Det är faktiskt lite häftigt!

3 kommentarer:

  1. Grattis till dina kronärtskockor! De är så läckra att ha framme bara som pynt:)
    Vilken härlig hemresa (utom sista natten då:)) ni hade! Fina bilder från Ljubljana. Visst är Slovenien vackert.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Underbart med egna skockor! Mina plantor var för små när jag köpte dem så de hinner nog inte fram, men nästa år då...
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Inga kronärtskockor här men jordärtskockor hoppas jag skörda. När gör man det? Måste kolla upp det.
    Härligt att ha egenodlat.

    Jättefint på ditt fat!

    Kram

    SvaraRadera