lördag 5 juli 2014

Konst vid Fridhem


I dag har jag varit med min H och min äldste son V
konstutställning!



Det var min lillasyster som hade utställning
i en liten bod som tillhör ett gammalt prästänkesäte
vid namn Fridhem.


Den här gången var det mest akvareller
som hon ställde ut.



Och så sålde hon växtkransar
att hänga i taket.


En gång i tiden har jag gått i scouterna i den här lilla stugan,
(jag kommer nämligen från den här byn)
men nu är här kaffestuga sedan länge.


Såklart var vi tvungna att stanna och fika -
vi är ju världsmästare i att fika!


Och varmt och skönt var det också.


Vi letade upp en plats i skuggan under ett träd.
Sedan satt vi där länge, länge 
och kände att det är semester...

1 kommentar:

  1. Din syster är otroligt duktig, så vackra akvareller!
    Roligt att vi har varit scouter i samma by. fast jag var där på 50-talet. Vi hade den vänstra flygeln som vår scoutstuga och jag undrar om det inte är samma runda stenbord som jag stod och skalade en potatis i en scoutlek. Verkliga barndomsminnen att se Fridhem. Tack A-H!
    Ha det fint! Kram

    SvaraRadera