söndag 3 augusti 2014

Mopedjakt


I går var vi uppe i Stockholm en sväng.
Det pågår nämligen moppe-jakt,
eftersom tvillingarna blir femton i februari.
Den ene har redan fått en cross-moppe.
Den andre är mer inne på en scooter-modell.

(Att ha tvillingar är en ynnest på alla sätt,
 men det innebär ju ofta att utgifterna blir de dubbla,
och jag lovar - de är inte inne i någon billig period nu...:-)

Nåväl - det hade tittats ut en moped på Blocket
som vi skulle åka och titta på, och då passade vi på att turista lite.


Eftersom vi är en riktig fika-familj
så hade vi bestämt oss för att gå
 på Systrarna Helin & Voltairs café på Djurgården.
 Det var bara det stan var avspärrad lite här och där
på grund av Pride-paraden, så att ta sig ut till Djurgården tog sin lilla tid.
När vi väl var där så skulle de stänga om tjugo minuter.


Synd, för fikat såg väldigt gott ut!
Vi gick en bit ner mot vattnet i stället och fikade på Villa Godthem i stället.
Funkade bra det också.


Jag ska inte hymla med att jag tycker att det är alldeles för varmt nu!
Det känns som att jag inte kan tänka klart!
I går när vi skulle sätta oss och fika såg jag plötsligt
att mitt tankkort inte låg i plånboken.
Kunde jag ha glömt det i parkeringsautomaten...?
Med panik i blicken sprang jag tillbaka till parkeringen
och såg där en kille gå runt och fråga de som satt i bilarna
vad de hette och om de tappat ett tankkort.
Mitt tankkort!
Puh!


(Pappan och J kollar Blocket på mobilen :-)

Ibland har man tur!
Det hade suttit kvar i automaten.
Otroligt nog, eftersom vi säkert varit borta en kvart!
Svårt att tänka redigt, som sagt.
Jag behöver kylas ner lite nu.
Här har vi över trettio grader och
för min del räcker det med 25 grader faktiskt.
Tänker dåligt, sover dåligt,
får ingenting gjort!

Och nej, det blev ingen moped den här gången heller.
Pappan, som har bra koll på sånt där, dissade den.
Bara att fortsätta att leta...

1 kommentar:

  1. Du får ta Helin-Voltaire en annan gång där är så mysigt. Var där på vintern sist och åt god kunch. Vilken tur med tankkortet!
    Kram Annika

    SvaraRadera