söndag 31 augusti 2014

Äppelkvist


Söndagkväll
och en bra känsla efter att ha städat igenom
hela huset i dag!
Det är alltid skönare att inleda en ny arbetsvecka
med att ha ordning och reda hemma.


Det börjar bli den tiden på året
när det går åt många värmeljus om kvällarna,
och jag måste erkänna att jag tycker att det är lite mysigt
även om jag inte gillar hösten.


I går när jag var hos mamma
fick jag med mig en massa äpplen hem.
Har ett nytt recept på äppelpaj
som jag tänkte testa...


Och en kvist från äppelträdet hamnade i en vas!


Det känns höstigt och fint med äppelkvisten!


De mässingsfärgade ljuslyktorna
känns också lite höstiga.


Ja, det skymmer redan vid kvällsmaten.
Och i morgon är det september,

Tänk...

2 kommentarer:

  1. Fina ljuslyktor i mysigt kök. Här blev lite snabbstädat i fredags. Vi skulle till stugan och det är roligare att komma hem om man vet att det är lite iordning inför veckan tycker jag. Ja september redan, men jag gillar hösten. Ha en fin första vecka i september!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Så mysig känsla man får av dina bilder.
    Jag älskar ju hösten och allt med den.

    Kram till dig!

    SvaraRadera