tisdag 19 maj 2015

Den japanska Lönnen



Den japanska Lönnen är så fin
nu när de röda bladen slår ut!

Särskilt i kvällssolen
blir den så intensivt röd.



Ja, visst är färgerna fina nu?
Det gröna så grönt
och skirt.


I går kväll, när jag fotade de här bilderna,
njöt jag av att solen tittade fram igen.
I dag har det återigen regnat och varit svinkallt.
Alltså, jag är nog den mest väderkänsliga
människan som finns!
Jag blir så påverkad av det här kyliga vädret
med grå himmel och regn vareviga dag.

Nu får det väl ändå räcka! 
Grrr....

6 kommentarer:

  1. Så många projekt du/ni har i trädgården och så fint det blir.
    Alltid kul att kika in här. Så bra växtstöd tidigare som din man gjorde.
    Gissar att mina små torn i stugan snart är för små för min rosenvial.
    Så får nog tänka till på något smart även om jag inte kan svetsa tyvärr.
    Behöver nog ha något till min rosbuske framöver också gissar jag.
    Tål att tänkas på. Så vill jag också ha lite sol och värme nu tack.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Men ååååå så fint!
    Jag bara sitter o gapar o vill ut i trädgården nu direkt o gräva o bära stenar o plantera...
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Läcker lönn och passar så fint in i rummet. Jobbigt med allt regnande. Försöker springa ut mellan skurarna men det är ju kallt om händerna också när man ska jobba.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  4. Men himmel så vackert med lönnen och kvällsolen!

    Jag tycker nog att våren varit ovanligt seg i år så vi är nog i väldigt stort behov av bra väder. :)

    SvaraRadera
  5. Your garden is an extreme wonderful place!!!
    Happy days
    Elisabeth

    SvaraRadera
  6. Åh älskar också lönnar! De har ett magiskt vackert ljus...Speciellt om morgnar och kvällar...
    Funderar starkt på att komplettera med någon mera!

    Visst blir man påverkad av vädret.
    Det sätter liksom tonen för mycket man gör.
    Man blir ju inte jättesugen på att gå ut när det är kallt och regnar liksom..
    Men igår var en fin kväll så då körde jag rejält med ogräsrensning.

    Önskar dig en skön helg, förhoppningsvis med lite värme!

    Kram Mariette

    SvaraRadera