lördag 9 maj 2015

Sömnproblem


Jag har sovit gott i hela mitt liv.
Somnat så fort jag lagt huvudet på kudden,
och sedan sovit djupt hela natten.

Inte nu längre.
Jag vaknar ofta vid halv 3-tiden,
och ligger sedan klarvaken i ett par timmar.
Eller som i dag;
Jag vaknar 05:30, trots att jag är ledig
och vet att det inte är något annat att göra
än att stiga upp.
Typiskt ålderstecken...?

Nåja.
Inget ont som inte har något gott med sig.
För nu är klockan 8 och jag har redan hunnit tvätta fönster
både i sovrummet, vardagsrummet och altanen.! :)


Jag skulle önska att jag hade en altan med kvällssol,
men så är det tyvärr inte.
Så här dags på dygnet - morgon och förmiddag -
är den dock härligt solig och skön!


På bordet står en rotting-bricka som jag hittade
 på Netto för några veckor sedan.
Vilka fynd man kan göra där alltså!


Vi har ena gaveln av altanen inglasad,
men nu har vi bestämt oss för att glasa in även långsidan.
Virke är inköpt för att snickra till spröjsen.
Jag tror det blir ombonat och bra!
Lite som en glasveranda.


Hoppas att ni andra, till skillnad från mig,
 har haft en god natts sömn
och att solen lyser på er också!

3 kommentarer:

  1. Det där med sömnen går i vågor för mig. Har perioder då jag vaknar vid 3-4 och ligger sen vaken i ett par timmar slumrar lagom till igen när det är ca ½-1 timme kvar innan klockan ringer kl 6. Sen går det över igen för ett tag...
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Brickan är jättefin jag har en likadan som jag köpte till vårt uterum.
    Jag brukar sova bra men känner att det blivit lite, lite med sömn ett tag nu.
    Tror det är för mycket som snurrar i huvudet i kombination med tonårssöner som man vill ha koll på att de kommit hem som de ska i dessa studenttider.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att inte kunna sova, jag har svårt att somna ibland men sover oftast bra sen, Så fint hos dig. Kram Suss

    SvaraRadera