söndag 21 juni 2015

En blöt midsommarafton


Det blev en blöt midsommarafton i år.
Det regnade. Och regnade. Och regnade.
Och för första gången sedan vi startade vårt midsommarfirande
vid den gamla festplatsen i byn där vi bor,
så kunde vi inte dansa runt midsommarstången
som vi brukar göra.


Vilken tur då, att det finns en gammal dansbana där på festplatsen!
Det blev en provisorisk midsommarstång under tak
och så körde vi dansen där i stället!
I gummistövlar...


Jag var med och sjöng till danslekarna
medan min mamma och en gitarrist spelade.
Det här året bar jag min Sköldinge-dräkt.
Jag fick den när jag var 20 år,
och det är alltid lika spännande varje år att sätta på sig den,
och se om den går igen runt midjan... :-)

Trots regnet så kom det en hel del folk!


Min H är ju en av dem som fixar med det hela,
och han hade fullt upp hela dagen...


Ponnyridning hör ju till, så klart!


Som tack för att vi spelade och sjöng
blev vi bjudna på midsommar-fika.
Det här året satt vi inomhus i det gamla torpet.


Och även där hemma dukade vi inne.
Det tror jag aldrig har hänt tidigare på en midsommar,
men det var så kallt och regnigt.


Och det fick ju gå det också!


Det här verkar vara sommaren som aldrig kommer i gång!
Å, vad jag längtar efter lite värme nu!


Regnade det på er också i år...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar