torsdag 25 juni 2015

Medelhavet


Hej!

I går kväll var det dags för en av årets kulinariska höjdpunkter,
nämligen vår s.k. Sommarlovskickoff.

Ja, vi kallar den så -
en inledning på sommarledigheten.
Det är nu åttonde året i rad
 som vi firar in semestern på det här sättet hemma hos mig.

Varje år med ett nytt tema.
Ja, vi har ätit oss runt hela jordklotet,
och i år var temat Medelhavet!


Men det börjar alltid med en välkomstdrink
för att riktigt fira in semestern!

Jag hade dukat med mina Mateus-tallrikar,
ett quiltat täcke som duk och fyra småvaser
fyllda med sommarblommor.




Vi är alltid samma 9 tjejer.
Från början var vi kollegor allihopa,
och trots att några har bytt arbetsplats
så är det ändå alltid samma 9 som träffas.



I går inleddes kvällen 
med en alldeles ljuvlig Bouillabaisse
Ja, det blev alldeles tyst runt bordet
för att alla njöt så mycket! :-)


Och sedan...
gick vi loss på resten av medelhavsmaten.


Där fanns mat från Grekland, Italien, Turkiet och Spanien.


Alltså, det var så gott!



I år kunde alla utom en tjej i sällskapet komma.
Vi andra säger:

Skål för Sommaren!


Mitt eget bidrag var den här 
Avokadococktailen.


Mat och trevligt sällskap.



Många skratt och mycket gott.



Ja, det var årets kickoff det.
Tänk - snart firar vi 10 års-jubileum!


(Och i år fick jag ju användning för min gamla
Sjöjungfru-klänning, som jag hade på en maskerad för länge sedan!
Ja; medelhavet - sjöjungfru, liksom!
Bara en sån sak... :-)

3 kommentarer:

  1. Vad härligt med gamla vänner och traditioner. Så mycket gott. Kommer man inte till Medelhavet så får man väl fixa ett eget, så klart!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Måste varit en toppenkväll!! Är ju så kul med tjejträffar. Och vilka härliga maträtter och kul med Medelhavsfruklänningen :) och vilken otrolig Plättar i luften i förra inlägget!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Så roligt med traditioner och teman! Gillar dina tallrikar, riktigt snygga. Och tänk, en livslevande vacker sjöjungfru också!

    Önskar dig ett fortsatt härligt sommarlov.

    Kram Eva

    SvaraRadera