torsdag 21 juli 2016

Ekenäs kvarn


Det är märkligt hur fort dagarna går
även fast man är ledig och inte har alltför många måsten.
Jag säger som jag alltid brukar göra:
Jag har aldrig några problem att sysselsätta mig
när jag är ledig! Aldrig någonsin!

Ni som läser bloggen
vet ju att vi gillar att fika,
och i måndags åkte vi till Ekenäs Kvarn och tog oss en kopp.



Egentligen åkte vi dit för att de reade ut växter i handelsträdgården
som ligger alldeles intill,
och jag köpte en stor låda växter för 120 kronor,
men så klart måste man stanna och fika också!


Här finns en liten loppis i den gamla kvarnen.


Och ett par myskankor som går omkring bland fikagästerna.



Det är som det står på min lilla tavla i köket:

Livet är för kort
för att inte unna sig en lång fika!


Så sant som det är sagt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar