lördag 9 juli 2016

Lite allsång!


Häromkvällen
var vi på allsång här i stan.
Det är Gabriel Forss som alltid har allsångskvällar
med artistuppträdanden varje sommar.


Det hör absolut till sommaren
att vi åker dit och sjunger lite allsång!
Jättemysigt!


Just den här kvällen var det
Samir och Victor som var gäster,
och det märktes på publiken -
för det var massor av barn som kommit
för att träffa sina idoler.


Det är mysigt att sitta där några timmar och sjunga.
Vi brukar alltid ta med oss en picnickorg,
och den här gången hade jag bakat en ananaspaj.


De lediga dagarna går så ofattbart fort!

Jag förstår inte -
men jag tror aldrig att vi har haft så många saker
som vi måste ta tag i och fixa som den här semestern!


Inte en dag har gått när man har känt sig så där
totalt semesterledig som man så gärna vill känna sig!

Varför är det så svårt att varva ner?


Jag minns när barnen var små
och vi var hemma tillsammans
och bara plaskade i poolen en hel dag!
Bada lite, äta lite glass -
inga måsten, bara vara.


Jag hoppas det kommer några såna dagar i sommar!


Tills dess får man ta sig sån tid,
och t.ex. sätta sig ner och sjunga lite allsång några timmar!

1 kommentar:

  1. Vad mysigt med Allsång i er stad. Jag känner samma som du, tre veckors ledighet och massor som behövs göras men vi ska koppla av och njuta emellan också :) Kram Suss

    SvaraRadera