fredag 15 juli 2016

Nutidens "brevvänner"



Hade ni brevvänner när ni var barn?
Det hade jag.
Massor av brevvänner, över hela Sverige, som jag fått kontakt med
via olika tidningar som Starlet och Kamratposten.
Det var ju så på den tiden -att man hade brevvänner.

En av dem åkte jag och hälsade på.
Och hon kom även till mig senare.


Mina barn har aldrig haft brevvänner.
Men de har träffat kompisar via nätet och olika spel där.

Förra sommaren åkte våra tvillingar till Varberg
och hälsade på några killar där
som de lärt känna på det sättet.
Vi följde med och bodde på B&B den gången.
(Jättemysigt! Länk finns här!)

Härom dagen var det dags för våra killar
 att hälsa på sina kompisar igen!


Vi lämnade av killarna i Varberg
och turistade sedan i trakten ett par dagar.


Den här gången hade vi hyrt stuga i Falkenberg.


Det blev till att fördriva ett par dagar i trakten...


...och vi hittade några riktiga smultronställen...


...som jag ska berätta om i kommande inlägg!


För nu kallar sängen på mig!

2 kommentarer:

  1. Visst hade jag brevvänner och även min dotter hade det (hon är född -84). Nu sker kontakterna på annat sätt.
    Kul om du visar lite från Falkenberg. Dotterns svärföräldrar har stuga där så jag vet att det finns många guldkorn där, dottern med familj tillbringar lika mycket tid där som de gör i vår stuga.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Visst hade jag det! Både svenska och från England, Kenya och Trinidad. Och oj vad jag själv tyckte det var kul att få brev när jag själv var utomlands som barnflicka några år. Before internet :)
    Kram Annika

    SvaraRadera