lördag 20 maj 2017

Dags att så!


Tidigt i morse gick jag ut och sådde i mina lådor.
Å - det var en så skön stund!
Äntligen!



Solen värmde så skönt även fastän det var tidigt
och KTH-sonen som var hemma på besök
satt på altanen och pluggade
och spelade underbart vacker musik
som ljöd stilla och mjukt över trädgården.

Det är i sådana stunder jag känner lycka.

Ja, det är faktiskt så att det ofta är just i trädgården
som jag känner den där lyckokänslan glimta till.



Jag sådde lite sommarblommor och grönsaker
och sedan planterade jag ut en del
av allt det jag försått i växthuset.

(Men jag sparade nästan hälften av plantorna,
i fall det skulle bli minusgrader igen på nätterna.
Ja, jag litar ännu inte riktigt på att sommaren är här,
så jag ville liksom gardera mig lite för säkerhets skull...)


Bästa början på en ledig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar