fredag 26 maj 2017

Staketfråga



Jag fick en fråga 
här på bloggen av Ingrid (hej Ingrid!)
som undrade lite över måtten på vårt staket.

Nu blev jag lite osäker på vilket av staketen du menade,
(vi har två olika staket), så jag har mätt båda två.

Ut mot garageuppfarten har vi ett högt staket med smala ribbor.
Vi ville ha lite plankkänsla här, med rejält insynsskydd, 
men ändå inte helt täckande.
Det blev två ganska korta staketsektioner mellan vår rosenportal
som leder in till trädgården.


Här är staketet som sagt högt - hela 135 cm.
På baksidan ser det ut så här.
Mått mellan de två liggarna är 85 cm.


I hörnrabatten här sprider sig hasselörten fint.
Det får den gärna göra.
Jag tänker att den gärna får täcka all bar jord här.

Mot boden planterade jag en klematis i går kväll,
eftersom jag tyckte att det var för kalt på väggen.
Det blir nog fint när den börjar klättra!
Det är en Piilu.



Om du menar det andra staketet, Ingrid, 
- det nybyggda - så ser det ut så här:


Det här blev ett långt staket,
och det tog lite tid för H att bygga det,
men visst blev det fint...?

Höjden på staketet är 90 cm.
(Själva stolparna är ju något högre förstås!)
Mellan stolparna är det ca 2,40, och varje sådan sektion
är indelad med två kryss.


Vår tomt sluttar lite grann,
så just här fick det bli en specialare,
där staketet måste följa marknivån.


Hoppas att du fick svar på dina frågor
oavsett vilket av staketet du menade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar