tisdag 23 maj 2017

Rokokopenséer och silversalvia



Den här veckan planterar jag ut allt som stått i växthuset.
Jag fyller odlingslådorna och alla krukor jag kan hitta.
Det går åt många!

I en av krukorna satt mina rokokopenséer.
De har varit fantastiskt fina,
men nu börjar de ha gjort sitt
och de fick därför lämna plats åt annat i krukan.
Jag hade inte hjärta att kasta penséerna
så de får stå några dagar i en vas.

Visst är de vackra...?


I krukan där de satt planterade jag silversalvia.
Nu ser det inte mycket ut för världen än,
men de blir jättefina så småningom!


De får stå på det gamla bordet
tillsammans med lite andra krukor.



Myrten, alunrot, buxbom och muhlenbeckia.
Det blir ett snyggt gäng tillsammans!


Har ni inte provat silversalvia
så tycker jag ni ska göra det!

Det är en tvåårig växt som får alldeles ludna blad!
Jag har den både i rabatt och kruka!

Rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar