fredag 19 januari 2018

Discofeber!


Jag är född 1966
och gick alltså in i tonåren precis i slutet av 70-talet.
Jag minns tydligt när discon kom
och filmer som Saturday night fever introducerade
den nya dansstilen -discon!


Det fantastiska, glittriga 80-talet
dansade jag igenom på stans discogolv.
Donna Summer, Gloria Gaynor, Tina Charles, 
Michael Jackson, Whitney Houston, Madonna...
Ja, det var en aldrig sinande ström
av discodrottningar och -kungar.


Den här tidens låtar
är låtarna jag fortfarande kan sjunga med i,
och låtarna jag fortfarande blir danssugen av!
Och därför blev jag ju så glad
av att årets Katrineholmsrevy
var en enda stor discofest!


För mellan alla roliga scetcher
så var det ren sång- och dansglädje!


Här framförs en underbar sång på arabiska!

(Å - det är ju ett av mina mål -
att lära mig arabiska!
Det och att lära mig spela cello...)


Haha - roliga scetcher, som sagt.

Här är Kjell Gnäll -
en flitig skribent på lokaltidningens insändarsida...


Fredagsfeeling de lux!



Ja, tänk - vilken epok, va?!


Underbart att få bli så underhållen
som en skön inledning på helgen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar