tisdag 2 januari 2018

Fröbeställning



Det är mysigt i växthuset,
men vi är aldrig där nu, eftersom det är för kallt.
Fast i dag när jag var ute med Sigge i trädgården
så gick jag en en stund och tände ljus.


Och om bara 2-3 månader
så är det dags för de första sådderna här ute.


Faktum är att jag gjorde en beställning
från Impecta i dag, eftersom de hade fraktfritt nu.


Det blev några påsar med fröer som ska sås extra tidigt.
Jätteverbena och två olika sorters kronärtskocka.


Köpte gyllenbär också.
Det har jag inte haft på några år,
men de brukar vara väldigt tacksamma att så.


Jag önskar dock att det blir riktig vinter
innan trädgårdsäsongen drar igång.


Jag avskyr det här vädret som vi har nu.
Det är så mörkt och rått i luften.
Brunt, grått och skitigt -
som november hela tiden!


Jag vill att trädgården ska få vila under ett vitt täcke.
Jag vill ha snö på trädens kala grenar.
Jag vill ha några minusgrader.


Jag vill få längta efter att det ska töa.
Längta efter att få se barmark igen.

Men nu - vill jag inte ha barmark!

1 kommentar:

  1. Härligt med fröbeställning! Så mysigt att vara en stund i växthuset med tända ljus. I går innan vi åkte hem från landet, fick jag en sådan önskan efter ett växthus och att kunna stå där och fröså, precis då var det så starkt. Men så blir det inte nu, var sak har sin tid:).
    God fortsättning
    Kram Maria

    SvaraRadera