söndag 18 februari 2018

I kväll klockan 21...


Jag är en person som sällan sitter framför tv:n.
Faktum är att det är få program
som känns viktiga för mig att se.
Kan jag så tittar jag gärna på lättsam underhållning.
Och då gärna sånt som handlar om trädgård eller inredning.
Trevliga pysselprogram
som Ernst och Mandelmanns.

Jag är dålig på att följa serier.
Är lite gammeldags
och tittar mest på tv som förr i tiden.
På utsänd tid enligt tv-tablån.
Och jag fastnar, som sagt, sällan för något.
Men så finns det...

...Bron.

Å, vilken fantastisk serie!
Från första avsnittet i första säsongen
har jag verkligen gillat den!

Och i kväll
kommer det allra sista avsnittet.
Någonsin.


Det är karaktärerna, tror jag.
Särskilt huvudrollerna.
Så speciella.

Och sedan är det något med ljussättningen i serien.
Aldrig solsken.
Alltid grått. Dunkelt. Dystert.

De senaste sju veckorna
har klockan 21 på söndagarna varit heliga.
Och efter varje avsnitt
har jag lagt fram olika tänkbara teorier till H
om vem som ligger bakom morden.
Än trott si - än trott så.

Så spännande!


Och i kväll får vi äntligen veta!

Jag hoppas förstås på ett lyckligt slut.
Men med tanke på de tidigare säsongerna,
så finns det inga garantier för
att det blir så...

I kväll klockan 21.

Och sedan...
...sedan tror jag att jag måste se om serien från början...

1 kommentar:

  1. Toppenserie! Jag såg inte från allra första början utan tog den lite senare än de flesta men fastnade verkligen. Så har längtat efter denna sista säsong och nu det allra sista avsnittet. Spännande och välspelat!
    Kram Annika

    SvaraRadera