lördag 17 mars 2018

De är här nu!


Snön ligger packad och frusen i hela trädgården.
Det är riktigt kallt på nätterna -
säkert minus tio grader.

Jag minns vintern för några år sedan:
Vintern som var så himla lång.
Jag gick med vattenkokaren och slog varmvatten i snöhögarna
för att det skulle smälta undan lite fortare.
Det hjälpte föga.

Fullt lika desperat är jag inte i år.
Men jag tar gärna plusgrader och barmark nu.

Dock:
I dag har vi fått se solen hela dagen!
Å, vad vi behöver den där solen!



Jag åkte till handelsträdgården
för att komplettera min fröpåsesamling.
Och där stod vårens första penséer.

Det gick inte att motstå.

Och jag kommer att få ta in dem om nätterna -
 så kallt som det är -
men ändå: de är här nu! 
De första!


Och tänk att det faktiskt är påsk
redan om ett par veckor!

Hög tid att sätta fjädrar i riset!



Jag har vantar, mössa och tjockjacka.
Jag pulsar fram på isig snö.
Men ändå:

Det är dags att starta i gång nu!
Med vårbestyren!

1 kommentar:

  1. Fina bilder som alltid. Jo nog längtar vi efter våren minsann.

    SvaraRadera