torsdag 29 mars 2018

Duka ett påskbord


Påskbordet är dukat!

Mest för att jag var tvungen att ta mig för något 
med händerna när jag kom hem från jobbet.
Jag hade ett sug i magen, en dålig känsla och jag var ledsen.
Och jag går självklart inte in på varför,
men ni som jobbar med människor, ni vet.
Att man kommer så nära ibland.
Knyter an så hårt.
Känner så mycket med.

Att duka ett påskbord blir något ytterst trivialt.
Men, som sagt, jag var tvungen.


Så jag ställde mig och knöt servetter till påskhare-öron.
Och så la jag mina färgade ägg där i.



Jag har färgat i tre olika kok.

Blåbär...


...rödbeta...


...och gurkmeja.


De har ju blivit väldigt populära, de här påskhare-öronen
på servetter med ägg - man ser dem lite överallt.


Bra, enkel idé.
Jag tycker att det blev fint!



Och jag vet att jag borde släppa mina tankar på jobbet nu...


...men det är inte så lätt
när man har människor i sitt hjärta...
Ja, som sagt, ni som vet - ni vet.

Dukningen blev i alla fall fin.
Och en distraktion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar