torsdag 8 mars 2018

Influensa...


Hej!

Jag börjar känna mig lite som en människa igen nu,
efter att ha legat i influensan hela veckan.

Den har florerat runt mig länge nu
och jag trodde faktiskt att jag skulle klara mig,
eftersom jag hade en "vanlig" förkylning" när vi var i Gdansk.
Men veckan efter blev min hosta värre och värre
och i lördags fick jag feber och ont i bröstet.

Sedan har jag legat till sängs.


I dag känns det i alla fall lite bättre
och jag har t.o.m. tvättat håret.
Skönt!

Fast jättetrött är jag fortfarande,
så det måste bli en dag till här hemma.


Jag har legat i sängen och lyssnat på
hur de har avverkat skog här bakom vår tomt.
Usch, det blir så himla tomt.

Och vi som inte har sett några grannhus på flera år -
nu kom de fram ett efter ett...

Nåja - det behövdes gallras ur lite.
Och det brukar ju snabbt växa upp sly som skyddar lite mot insyn.
För det är ju så skönt att inte ha insyn i trädgården.


I lördags, när jag började känna mig vissen, var jag på loppis.
Då stod det en gammal drinkvagn där.
Det var väl inte precis något vi behövde, men....
...den var så liten och nätt och felfri...

Så jag köpte den!


Vi har ingen bra plats för den.
Kanske får den ställas undan, helt enkelt.
Men jag är ändå lite glad för den.
Tyckte att den var lite cool...


Så.
Nu är det dags att vila lite igen.

Men snart är jag förhoppningsvis frisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar