torsdag 2 juli 2020

Rosenportalen




Portalen som leder in i vår trädgård
är av en rejäl konstruktion.
Och det är tur, för när honungsrosen väller
över alla bräddar på det här sättet -
då funkar det inte med något alltför klent...


Alltså - denna honungsros!
Rosa Helenae Hybrida.


Så tålig och så full av växtkraft!

Förra veckan - innan vi åkte runt Siljan -
var rosen full av knopp och såg ut så här:


En vecka senare är portalen alldeles vit av rosor...


 Jag var tvungen att posera bredvid den,
eftersom jag tyckte att min klänning
matchade rosorna så bra...


Eftersom jag har nedsatt luktsinne den här sommaren,
känner jag inte så mycket doft...


...men jag vet ju att hela trädgården doftar av honung
när Helenae Hybrida blommar.


I år blev den inte tuktad någonting i våras,
men nästa år måste vi ta ned den lite igen.
Den är helt galen...


Alldeles fantastisk...


...eller hur...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar