lördag 13 november 2010

Blockljus och Granris


Oj, vad jag har jobbat idag!
Vi har en växande brädhög i trädgården som vi har tagit oss an i dag.
Det är spillbitar och gamla fasadbrädor från vårt pågående utbygge.
Vi har kapat och staplat, kapat och staplat. Det blir bra ved till braskaminen!
Men sen, efter maten, fick jag lite pysseltid!


Gjorde i ordning den stora adventsljusstaken med blockljus och grönmossa.
Nästa helg har vi julmarknad, och då ska jag "låna ut" ljusstaken
till kaffestugan, så jag måste vara ute i så här god tid!



Hittade nya siffror i år.
Och bandet köpte jag ju i går, i blomsterbutiken.



Sedan gjorde jag en granriskrans.



Succulenterna och hyacinterna fick samplanteras
i en stor, vit kruka.



Grönmossa, såklart.



Och "God Jul-bandet" räckte till det här pysslet också!



"Har du redan julpyntat?", undrade en av sönerna.
Nja, det ska ju inte stå kvar så här fram till jul.
Men jag har ju börjat i allafall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar