söndag 10 juli 2011

Turkiet



Hej!
Nu är jag hemma igen efter en vecka i Turkiet.


(Jag hade gjort några inlägg som skulle gå in automatiskt på
bloggen medans jag var borta, men jag lyckades tydligen inte...
Inget datasnille direkt...)

För 16 år sedan var H och jag i Alanya, och nu var det kul
att återvända dit tillsammans med barnen.
Mycket hade hänt på de här åren, även om vi kände igen oss.



Sedan barnen kom så har vi rest utomlands med dem vartannat år,
och semestrat i Sverige däremellan.
(Ja, för det blir ju så dyyyyrt att åka utomlands fem personer
varje år! Och så är ju sommar-Sverige så fint också...)
Det känns bra att åka bort hela familjen och verkligen umgås i en vecka!
(Ja, och ibland kan det bli lite väl intensivt också...
jag menar, tre bröder är ju kanske inte supersams hela tiden...
Någon med elvaåriga tvillinggrabbar kanske förstår vad jag menar...? :-)



Vi har bott på ett fantastiskt fint hotell med en jättestor pool
beläget alldeles invid havet.
Det har verkligen badats hela dagarna!
De sista dagarna låg temperaturen på 41 grader,
 så det skönaste stället att vara på var helt klart i vattnet...



Jag är ju lite svag för "det orientaliska",
så jag trivs ju i den här miljön...




Nu är det dags att gå och lägga sig.
I morgon väntar ett tvättberg, en vildvuxen trädgård
och ett tomt kylskåp som behöver fyllas.

Tillbaka till vardagen, med andra ord...
(Men en semestervardag, så det är helt ok...!)

(Och så har jag ju några bloggar att läsa i kapp!
Det fanns ju gratis Wi-Fi på hotellet,
men jag passade på att försöka ha lite data-semester också...
Och det gick!
 Men nu häckar jag här igen...:-)

3 kommentarer:

  1. Välkommen hem! Vi var också i Turkiet för ett par veckor sedan och hade det också jättebra. Det är lyx för en mamma att bara få sätta sig vid dukat bord och sedan, efter att man ätit gott, bara få resa sig upp och då därifrån. Det största bekymret jag hade på min semester var att välja på vilken sida av poolen man skulle ligga på just den dagen. Då har man semester! Sedan är det skönt att komma hem igen trots att man, som du säger, har mycket att göra då så går det ganska lätt faktiskt! Hälsn Camilla

    SvaraRadera
  2. Vi brukar också åka till Turkiet, det är mitt favorit resemål. Det är relativt billigt, garanterat varmt, inte så långt bort och man kan fortfarande shoppa en massa. Det passar mig och min familj som handen i handsken! Vi gör som ni åker vartannat år och i år semestrar vi i Sverige vilket kan vara hur underbart som helst, men ändå känns det mest som om att det är en lång väntan och längtan till nästa sommar då vi ska åka. Men å andra sidan, den som väntar på nå´t gott väntar ju aldrig för länge:))

    SvaraRadera
  3. Härliga semesterbilder. Att packa väskan och flyga iväg någonstans är semester på riktigt. En gång har vi varit i Turkiet och vi gillade det allihop.
    Så här års är det garanterat fint och varmt väder också och det är så härligt. Att sen bo med en lyxkant vill jag mer och mer prioritera. Hellre en gång lite tjusigare än två billiga "sisådär" resor.
    Så söt din "lille" kille är.
    Kram Monica

    SvaraRadera