fredag 4 november 2011

Fulpianot & Lärk


Vi har haft pianostämmaren hos oss
 för att stämma "Fulpianot".

Fulpianot är mitt "brukspiano" som jag tog hem
när skolan jag jobbar på skulle slänga det.

Det har en alldeles underbar klang,
och jag är så glad att jag tog hem det,
men vackert är det ju inte...

Så här års brukar jag alltid bli sugen på att spela julmusik
och så även i år...
Så strömmar det inte julmusik från stereon
så klinkas det för fullt på det nystämda pianot här hemma!

Pianostämmaren ville så gärna stämma
mitt "finpiano" också.
(Det är ju lite speciellt, eftersom det är från 1895.)
Men jag förklarade att det inte behövdes.
Finpianot är mer en möbel än ett instrument
hemma hos oss...




Jag är full, full av inspiration just nu.
Har så många idéer att jag går upp tidigt på morgnarna
trots att jag är ledig, bara för att få mer tid.

Lärk är en favorit just nu.
Jag plockar kvistar och sätter i urnor
eller böjer till små kransar och lägger runt blockljus.
Fint så.

Hoppas att ni andra också har lite extra ledighet 
att njuta av den här veckan.

Kram!

3 kommentarer:

  1. Vad härligt att du har så mycket inspiration, ser fram emot många bilder :-) Lärk är hur fint som helst. Lyllos du som har två pianon, vill väldigt gärna ha ett eget och spela julmusik på. Och nog tycker jag allt att fulpianot är fint det me!
    Ha en underbar helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Oj vad du låter energisk, härligt! Lärk är jättesnyggt, enkelt och vackert!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Så snyggt med Lärk!!! Höstigt och fint och så där lagom "på väg mot jul".

    Så härligt med lite ledighet. Jag har bara varit ledig idag men det var jätteskönt.

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera