onsdag 2 november 2011

Stressa av...


Höstlov!

Och vad konstigt -
ibland när jag äntligen blir ledig
stiger stressnivån i kroppen i stället för att sjunka!
För nu jäklar -
 nu ska alla saker på min to do-lista
 bockas av en efter en!

Jag har riktigt gått och längtat efter att få ta tag i allt
som måste göras här hemma.
Det är bara det att listan är så lång att jag inte vet
var jag ska börja...


Och så blir jag alldeles vimsig.
Och hur ska jag hinna allt nu då...?

Jag hade faktiskt ställt klockan på 6
och åkte till jobbet några timmar på förmiddagen
för att jobba undan lite först.

Och sedan när jag kom hem och väl började beta av
några punkter på min långa lista så hann jag 
faktiskt en hel del.

Och nu känns det genast lite bättre.
Jobbar jag på bra i morgon också,
så kan helgen bli riktigt lugn och skön sen...:)


(Vår katt Prins-gubben!)

Och i kväll ska jag unna mig att sitta ner och kolla in
bönderna som söker fruar.
Och läsa nya Lantliv.
Det är avkoppling det!

Stressnivån sjunker sakta men säkert...

4 kommentarer:

  1. Åh, vilka ljuvliga höstbilder!
    Lantliv sparar jag till bussen imorgon när jag åker på min spa-resa, det blir mysigt.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Jag känner väldigt mycket igen mig i din lov-stress beskrivning men detta lovet har jag faktiskt släppt allt helt och hållet och sänkt farten rejält. Det var nog lite överlevnadsinstinkt i det hela också. Och det känns så himla skönt för ett kontroll- och planeringstyp som mig. Nu går vi här och skrotar runt barnen och jag och har det riktigt mysigt tillsammans.

    Hoppas ditt lovlugn också infinner sig!

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  3. Vad jag känner igen mig :-) Visst blir det lätt så, man vill så mycket när man lyckas få till lite tid. Hoppas du får ner stresspulsen till helgen så att du bara kan gå kring och njuta av din underbara höstträdgård. Otroligt vackra bilder, du är verkligen duktig!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Ja, ibland är man verkligen inne i ett stress-stim. Det är svårt att varva ner och sortera i vad som är viktigt och vad som är relevant att klara av och hinna med.
    I dag har jag lagt bort ALLA måsten nästan...
    Jag har bestämt att läsa minst 100 sidor i min bok - det är allt. Inte särskilt jobbigt men när jag lägger mig ikväll kommer jag att somna gott av att ha klarat av alla dagens uppdrag. Sen behöver vi inte snacka om vilka de var - bara att jag klarat av dem.
    Bra va!

    Hoppas din torsdag också varit något lugnare och att tanken på ledighet i tre l-å-n-g-a dagar till känns bra!
    Kramar //Monica

    SvaraRadera