lördag 26 november 2011

Jag borde...


Jag var på jakt efter
 en stor gammal glasburk i dag.

(Eftersom jag ville härma min svägerska
och plantera hyacinter i den... :-)

Fast jag hittade ingen.
Bara en vanlig glasburk för en tjuga.
Men okej.
Den funkar.



För övrigt är jag totalt hopplös i dag.
Jag bara gör annat än det jag borde hela tiden...

(Går på stan och handlar kläder,
när jag borde vara hemma och baka och städa.)
 Sitter på ett fik och äter räkmacka med H och V
när jag borde vara hemma och börja med lasagnen.
Planterar hyacinter och fotar
när jag borde gå upp på vinden och rota fram ljusstakarna.)



Kanske fru Å borde skärpa sig nu
och göra något vettigt av dagen.

Jaha.
Nu kanske jag ska stryka lite.

(Eller också kanske jag sätter mig och läser 
dagens Leva och Bo...:-)


4 kommentarer:

  1. :-) Låter som en underbar plan och jag tycker nog att du är värd att göra allt det där som du gör istället för det du borde göra.
    Ha en underbar 1:a advent!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Det låter underbart att gå på stan och njuta av en god fika och lite shopping. DET borde man göra oftare.
    Så fint att plantera hyacinter i en glasburk, det tipset snor jag!

    Nu är det tack och godnatt för idag
    Kramar Monica

    SvaraRadera
  3. Tycker också det låter som om en helt ok dag.
    Det tråkiga hinner man med en annan dag....eller så struntar man helt i det :)
    Ha en riktigt skön söndag!
    Camilla

    SvaraRadera
  4. Vad fint, A-H! Du verkar ha haft en bra dag, fortsätt med det! Själv hade jag en väldigt intensiv dag i går, men vad gör väl det när man får göra en massa av allt det där man njuter av att hålla på med; gå på loppis, pynta med blommor och umgås med familjen! Men nu sitter jag här och bloggar istället för att baka det där saffransbrödet som jag tänkt hela tiden och jag har jättemycket tvätt som ska strykas...

    SvaraRadera