fredag 30 december 2011

Konsumtionsmätt


Är Ikeas ängel fin eller ful...?

I går var vi en sväng till Ikea i Västerås.
Det är inte vårt närmaste Ikea,
men det är alldeles nybyggt och det är ju kul att variera sig.
Jag är dock väldigt köp-anti just nu,
så det blev inte så dyrt...

Efter julen tycker jag att man känner sig mätt på att handla.
Ja, just nu står konsumtion mig upp i halsen!
Redan på julafton skriks det ut på reklam-tv att man måste
skynda sig ut på mellandagsrean
 klockan 8 dagen därpå!
Sjukt!

Utchekningen från Ikea kostade mig under femhundringen.
Inte köpsugen, som sagt.
Men lite ljus, servetter och småsaker blev det.
Och av julsakerna som reades ut köptes bl.a. den här ängeln.
Frågan är om den är fin eller ful?
Jag vet inte.
Billig var den i alla fall! :)



Och - naturligtvis -
 följde en svart tröja med hem från Västerås också!

(Ja, för hur köp-mätt jag än är så har jag svårt 
att gå förbi en snygg svart halva-priset-tröja.
Det vore ju dumt att bara passera...)

Men nu ska jag inte öppna plånboken på ett bra tag!

(Inte förrän i eftermiddag i alla fall.
Dags att handla nyårs-mat.
Så... fram med bankkortet igen då!
Suck!)

7 kommentarer:

  1. Jag tycker ängeln är rätt fräck. Såg den inte när jag var på Ikea här om dagen. Jag köpte också en ny laddning ljus:)).
    Ha en skön fredag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Jag tycker nog att ängeln är lite fin, inte är den ful i alla fall!
    Ja, köp-mätt är rätta ordet, har inte haft en tanke på att gå på rea, som du säger blir man anti av all reklam på tv. Så reklam kan faktiskt ha motsatt verkan också!
    Ha det nu så fint du kan!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Känner precis likadant, konsumentsmätt, bra ord! Ängeln är ball, kul med ett modernt inslag i det "gamla"
    Gott Nytt År till dig och din familj!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. cool Ängel :)
    å missa nu inte,.,,,,

    H
    A
    P
    P
    Y

    N
    E
    W

    Y
    E
    A
    R

    P
    A
    R
    T
    Y

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Och ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR
    önskar Håkan

    SvaraRadera
  5. Här är en till som kännser sig konsumtionsmätt, trots att vi i år verkligen drog ner på antalet klappar och annat kring julen. Helt galet med all reklam som dimper ner ner i lådan...och ändå sitter jag där och bläddrar=) Jag tycker ängeln är fin, har en som stått framme hela julen...enkel och lite stram sådär, det gillar jag!

    Önskar dig ett riktigt gott nytt år!!
    kram/ tina

    SvaraRadera
  6. Hej hej!
    Alltid lika kul att titta in här hos dig. Du inspirerar med dina vackra bilder!
    Tror bestämt jag ska "härma" dig med presentpappren i en glasskål. Snyggt är vad det är!
    Gott Nytt År till dig!

    SvaraRadera
  7. Visst känner man sig mätt - på många olika sätt nu i slutet av december.

    Tittar bara snabbt in (köket kallar) för att önska dig ett fint nyårsfirande & ett riktigt gott nytt år!

    Kramar i massor //Monica

    SvaraRadera