måndag 5 december 2011

Pinn-terapi


I går var jag ute i skogen.
(Eller, ja, ute i skogen låter ju så pretentiöst.
Jag är ju ingen skogsmänniska, som ni vet.
Så...jag gick 10 meter bakom vårt hus, alltså...:-)
Jag letade mossbelupna pinnar att ha till en stjärna.
Å, jag hittade så snygga pinnar!
Men när jag kom hem och skulle sätta ihop stjärnan 
så gick pinnarna sönder eftersom de var alldeles murkna.

Så då gick jag och knipsade av vanligt sly
och band i hop till en stjärna.
Nu står den på pianot.
Den ser nästan ut som en Davids-stjärna, tycker jag.
Det känns lite sakralt och fint! :)



Sedan tog jag lite vide också.
Den stjärnan blev lite vekare och inte så spikrak.
Men lite fin ändå!


Och sedan undrar man varför man inte hinner med sin vardag...
När man är ute och...
plockar pinnar på sin fritid...;-)

Men tror inte ni också att det är just sånt man behöver göra...?
Plocka pinnar och sånt...?
Som terapi, alltså...?

5 kommentarer:

  1. Fram för mer pinn-terapi. Jättefina stjärnor, så enkelt men ändå så effektfullt. Dig skulle jag behöva sitta med en hel kväll och gå igenom jullåtar, det hör jag det. Tack för alla tips!
    Nästa år har vi 20 års jubileum och det är lite klurigt att hitta nya julsånger... för att inte tala om artister :-)
    Ha en underbar måndagkväll!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Fina stjärnor du gjort..enkla och vackra!

    Ett tips är att sy 1700-tals rullgardiner av fina broderade lakan. Påsar till barnens leksaker eller helt enkelt använda som dukar till jul,födelsedagar och anndra festliga tillfällen.

    Kram Marina

    SvaraRadera
  3. Pinnterapi är nog nästa grej...efter kbt....
    Skämt åsido...klart man måste ha lite kul i vardagen....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  4. Och det bästa är sen att gå runt i huset och titta på det fina som man skapat (eller köpt)
    Att ha just de sakerna runt sig som man gillar (inklusive familjen) det är det som ger lugn och harmoni.
    Säkert är det "terapeftiskt" för någon del av kroppen också med det som kommer från naturen.
    Gillar dina stjärnor1

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Tror att plocka pinnar är melodin//Britt

    SvaraRadera