lördag 17 december 2011

Måla med te


God Decembermorgon!
(Å, vad jag tycker att ordet December är fint!)

Jag skyndar mig med ett inlägg nu.
Min H väntar på mig inne i stan,
och jag är inte så säker på att han anser det vara
ett giltigt skäl för sen ankomst bara för att jag var tvungen att
göra ett blogginlägg...?

Men...ni förstår mig...?



Jag har kopierat ett notpapper som jag sedan har
"strukit" med en tepåse för att det ska gulna lite
och därefter slagit in hyacintlökarna
med dem.

(Det blir fint att måla med te.
I skolan har mina elever fått göra "gamla flaskpostsbrev."
Då har vi skrynklat ihop pappret,
målat med te,
rivit kanterna och sedan eldat lite på dem.
Det blir jättehäftigt!)

Fast, javisst ja, jag skulle ju träffa H i stan.

Bäst att jag skyndar mig!

3 kommentarer:

  1. Jättefint med notpapper,jag brukar köpa gamla notpapper på loppis som jag använder till allt möjligt
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  2. Det finns så många idéer och tips här i bloggvärlden. Vilken bra idé!

    Ha en mysig helg!

    SvaraRadera
  3. Hihi, det klart du måste göra ett blogginlägg först:)). Känner igen det där:)).
    Vad fint det blev med hyacinterna i notpapperet. Tack för tipset!
    Ha en fortsatt skön helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera