måndag 23 januari 2012

Blominköpsansvarig!


Det finns väl ingenting som piggar upp ett hem
så som blommor!?!
I går var jag till blomsterhandeln för att bättra på
statusen på hemmafronten lite...

-"Jasså, hade vi slut på blommor nu igen...?"
sa H när  jag kom hem med famnen full.
Japp. 
Det behövdes fyllas på lite.
Och jag har liksom tagit på mig det ansvaret!
Jag menar, nån måste ju göra jobbet!
Och är det bara blommor 
som är min last så...

(Fast i fredags när jag kom hem med nya gardiner till J:s rum
OCH en ny lampa till vardagsrummet,
så nämnde jag inte lampan
utan ställde den bara på plats lite diskret
halvt bakom gardinen i fönstret.



Vid sängdags gick H runt och släckte alla lampor
på nedervåningen.
-"Har du sett att vi har fått en ny lampa!?!"
ropade han till mig lite ironiskt.

-"Nähe!?!...Har vi....!?!"
svarade jag.
Med lika spelad förvåning.
För jag är lampinköpsansvarig också! :)
Självutnämnd!
Haha!

Men den var fin.
Och på 40 %.
Ett fynd enligt mig.

Jag ska visa er nån dag!)

5 kommentarer:

  1. Som sagt någon måste ju axla manteln när ingen annan gör det :-) Jättefina rosor! Nu fick jag ännu mer längtan till sommarens rosenrabatter. Kanske skulle ta och surfa in lite på Flora Linnea och fortsätta med rosbeställningen... Som sagt någon måste ju ta ansvar i den här familjen också.
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  2. Hihi, det är klart att det behövs en blominköpsansvarig:)). Vilken härlig ros. Jag har fortfarande inte fått in några vårblommor här hemma, känner inte riktigt igen mig själv...
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hahaha samma här... ansvarig för det mesta men maken han har bestämmt att han vill ha en speciell fåtölj som jag bara hatar så jag försöker vända honom, men har säger bara kan jag få bestämma något......njä.
    Då måste den vara snygg....

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Heisann:)...nydelig roser...og det er så koslig å pynte med
    blomster inne i denne tiden:)
    Flott blogg du har...nå skal jeg kikke litt mere nedover her:)
    Takk for inspirasjon:)))

    SvaraRadera
  5. Absolut, var och en till sitt.
    Min man skulle säga att jag tagit på mig det mesta av köpansvaret här hemma.
    Min hand far upp ganska snabbt när något nytt "behöver" inhandlas ty det är inget besvär alls att springa i affärer för mig.
    Då blir det som det blir också. Snyggt, fint och bra! Allt enligt mig själv. hi, hi

    Kramar

    SvaraRadera