tisdag 3 januari 2012

En gammal man


Ibland får man verkligen valuta för pengarna!
De här Tripp Trapp-stolarna har använts väl här i huset.
Ja, efter småbarnsperioden blev de använda som
vanliga stolar, tills alldeles nyligen faktiskt!
I förrgår lade vi ut dem på Blocket,
och de blev sålda direkt!
De är ju ganska gamla
(den ena 15 år och den andra 11...)
men det var ändå många som var intresserade
av att köpa dem.

Så, (buhu buhu...),
nu är den epoken ute ur huset!
Hej då 
Tripp Trapp-stolarna
och tack för verkligt lång och trogen tjänst!
Snart finns inga spår alls kvar av småbarnstiden här längre.

För tiden går
och vi blir äldre och äldre.
I dag firar vi Mannen här i huset
som fyller 45 år!
 Klart att man inte har småbarn längre
 när man är gammal! ;-)

Så nu ska jag gå och baka en kaka till min gamle man.


(Bilden på honom och tvillingarna E och J är från
Turkiet i somras.
De hade just varit hos frisören
och är alldeles "nystylade" i håret på bilden.
Alla tre! :-)

Hurra hurra!

4 kommentarer:

  1. 45 år ingen ålder, säger min man som blir 46 :-)
    För oss är det småbarns år just nu och det känns så långt bort att F kommer att bli en stor kille som sover länge på morgonen och inte vaknar kl 5... Men jag misstänker att vips så är vi där.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Äh, de stolarna känns igen!!
    De är nog en av de få saker som sjunker i värde:))
    Det var ett tag sedan vi sålde våra, men visst känns det när småbarnstiden städas bort:(
    Sen har jag lite svårt med att säga att 45 år inte är någon ålder när jag själv har världens 40 års noja:((
    Men så här kan jag säga att 45 år är ingen ålder för en man, hihi:))

    SvaraRadera
  3. Just uttrycket "hej då" använder vi hos oss också när vi lämnar något vi haft glädje av eller varit på ett ställe som vi haft kul på.
    Tripptrapp stolen hade aldrig vi med vår ansträngda ekonomi när barnen var små så just den har vi aldrig sagt hej då till. Men jag förstår fullt din känsla.

    Härlig bild på tre av dina fyra killar. Siffran på ens ålder är lite skrämmande och svår att ta in - likväl måste man.
    Det är bara att hänga med och se glad ut och göra det bästa av det!

    Hoppas kakan smakade bra och att ni haft en skön kväll.
    För mig är det en prestation att sitta här en stund efter att ha legat och varit magsjuk hela dagen. Fy så tråkigt det är att bara slösa bort en hel dag sådär - läsa har jag inte kunnat heller, det har inte gått att fokusera på något annat än min mage. Usch & fy. Skall masa mig bort till sängen nu igen.
    I morgon svarar jag på ditt förra inlägg som är superintressant!

    Stor kram till dig och din födelsedagskille!

    SvaraRadera
  4. Grattis till mannen! En dag får du kanske barnbarn och då önskar du nog att du haft stolarna kvar. Det gjorde jag!
    Kram Eva

    SvaraRadera