lördag 7 januari 2012

Nej...


Nej...
Jag vet - det är nog ingen som är sugen
 på att se Julmotiv längre.
Jag var själv väldigt svårmotiverad att handla julsaker
 på rean nu efter jul.
Men när det nu var 70 % rabatt i favoritaffären
så "offrade jag mig" och köpte några julsaker.
De ska packas ner och tas fram
nästa jul.
Och då är jag nog glad att jag ändå handlade!

(Och det roligaste är väl när man kommer hem
och räknar ut hur mycket man har "tjänat"!
Ja, för visst "tjänar" man pengar
när man handlar för 70 % rabatt...!?! :-)



Det har blivit några dagars ofrivilligt blogguppehåll.
Datorn började krångla.
Och krångla.
Till slut så mycket att man kunde misstänka virus.
Äldste sonen fick rycka in och undersöka saken.
Så här har sparats över filer, bilder, dokument.
Flyttats till externa hårddisken.
Avinstallerats windows.
Undersökts allt som går att undersöka.
(Ja, inte vet jag allt som har gjorts.
Själv är jag totalt värdelös på datorer...)

Och till slut hittades felet på det ena minneskortet.
Inget virus, alltså.
Sedan skulle allt installeras om igen.
Drivrutiner, windows,
alla filer tillbaka...
Puh!
Tur att man har en dataintresserad son...

Jag fick ju lite bloggabstines, ju... :-)
Men nu är jag här igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar