söndag 9 december 2012

Lucia under jord!


Hej!

Vilken vinterstämning det har varit idag!
Arton grader kallt, gnistrande snö och stålande sol.

Vi har varit i Sala Silvergruva
och firat Lucia 155 meter under jord!


Det var fantastiskt duktiga sångare 
som bjöd på en stämningsfull Lucia-föreställning
i en uppvärmd bergasal.



Över fyra minuter tog det för hissen att åka
 så långt ner i berget.
(Och jag tycker att sånt där är liiite läskigt,
så jag försökte att inte tänka på att vi var så långt ner...:-)


Det var jag och mina syskon med familjer
som hade bjudit dit mamma
på Lucia-föreställning
och efterföljande Julbord på värdshuset.



Roligt att få en upplevelse utöver det vanliga
i samband med julbordet!


Nu går vi ju in i Lucia-veckan
och eftersom jag är en av ledarna för skolans Lucia-tåg,
så kommer det att bli mycket lussande och sjungande!

Mysigt!

5 kommentarer:

  1. Häftigt med Lucia så långt ner under jord. Lycka till med allt lussande.
    Ha en härlig adventskväll!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Så fint och vilken härlig julstämning du har lyckats fånga på bild!!

    SvaraRadera
  3. Så mysigt och vilken fin stämning.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Oj så spännande och vackert det låter. Stämningsfullt!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Wow det var ju super häftigt, men lite skrämmande.

    Kram Anna

    SvaraRadera