torsdag 25 juli 2013

Nu blommar det!


Nu blommar det, hörrni!
Det blommar, blommar, blommar!
Och mer somrigt än det är nu
kan det väl knappast bli?


Här och var i trädgården har jag solrosor i år.
Jag är glad att jag "orkade" pyssla med all frösådd i våras.
Belöningen kommer nu.

Ibland bildar olika blommor färgkombinationer
som jag inte alls har tänkt ut,
utan som bara råkade bli,
men färgkrockarna gör mig glad!

Gul solros "Vanilla Ice", mörkblå riddarsporrar
och cerise- vinröd klematis "Södertälje".


Ringblomman "Peach Sherbet"
är inte så stor,
men mild och fin i färgen.



Mild och fin i färgen
kan man dock inte säga om zinnian.
Men Å - vad jag tycker om den!
Jag tänker på karameller när jag ser den!


Och varenda en av zinniorna
är som en alldeles egen individ!



I dag har jag fixat med ett pilflätnings-projekt i trädgården.
Tyvärr räckte inte materialet så långt som jag hade velat,
så jag måste fixa lite mer salix nu...

Visar när det blir klart!

(Hmmm...var ska jag få tag på mer salix...?)

3 kommentarer:

  1. Jag önskar att jag hade satt massor av blommor. det är så härlig belöning när det börjar titta upp, i år blev det inget alls men jag komme rigen nästa år.
    Gillar din nya tavla från förra inlägget, är själv också en te drickare, älskar en go kopp.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar blomsterprakt!
    Det där pysslet innan säsongen drar igång lönar sig, om man orkat))!

    Vilket underbart ställe på Gotland också!
    Ett sånt ställe man blir glad av! Så mycket fint och gott där stod på hyllorna...
    Planschen var läcker-det är bara att finna en plats för den!

    Soliga kramar Mariette

    SvaraRadera
  3. Så vackert det blommar hos dig. Tror det var peach sherbet som jag sådde innan vi åkte, och som är i knopp nu. Underbar färg på solrosen, den hade passar perfekt ihop med min ljusgula jättevädd.
    Ha en fin fredag
    Kram Maria

    SvaraRadera