fredag 22 december 2017

Julgodistillverkning



Pepparkaksdoft, tända ljus, julmusik i bakgrunden -
det blev en dag med mycket tid i köket.
Tid som ägnades åt pepparkaksbak
och julgodistillverkning.


Såklart måste jag göra en pepparkaksgran.
Det är ju tradition nu!
Fyra storlekar på stjärnor. Fyra av varje storlek,
sju stycken av den minsta storleken.
Och så en liten toppstjärna.

Och ekollonen i marsipan - också ett måste!


Sedan gjorde jag polkabräck med vit choklad,
och så knäck - denna gång i mikron.
Åtta minuter - sedan var knäcken klar!

Och jag tror att den blev riktigt bra, faktiskt!



Det var mysigt att ha tid i köket i dag.

Jag känner mig inte stressad inför julen.
Det jag hinner, det hinner jag.
Och det jag vill göra
ser jag till att jag hinner.

Det känns skönt att kunna tänka så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar