torsdag 21 december 2017

Tomtenatta



Å, vad mysigt det var på stan i kväll!
Det var Tomtenatta, vilket innebär 
att butikerna hade kvällsöppet, och att man hade
arrangerat olika evenemang runt omkring.


På torget tändes alla dessa ljusburkar
som kommunens förskolebarn hade dekorerat.


Vilken häftig masseffekt det blev!


Jag såg flera små förskolebarn
som tillsammans med sina föräldrar
stod och spanade efter just den ljusburken
som just det barnet hade målat...


gulligt!


Riktigt stämningsfullt!


Allt var väldigt fint ordnat.
Inga knallfärgade, plastiga grejer,
utan lite gammaldags äkta!

Jättefina hästar som barnen kunde rida på.


Och en väldigt fint utstyrd tomte.


De här marschallhållarna var ju bara helt fantastiska!
Med motiv av olika silhuetter
av kända byggnader i stan.
Så fint!


Vi tittade in på kulturhuset Ängeln
och blev härligt underhållna
av en kvinnlig barbershopkör från Eskilstuna -
Key Town Harmony.

De var väldigt duktiga
och det var en ren njutning att lyssna på dem.


Så himla synd bara
att vi endast var elva personer i publiken!
Elva!!

Jag tror att det var dåligt annonserat. 
Själv såg jag en blänkare om konserten på 
bibliotekets facebooksida, och tänkte att jag ville gå
eftersom jag har en kompis i Eskilstuna som sjunger i den kören,
men annars har jag inte sett några annonser om det.

Synd, som sagt,
för det var riktigt bra!


Ja, en väldigt trevlig kväll.


Och nere på torget lyser väl lyktorna så fint ännu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar