tisdag 14 augusti 2018

Myskmandra i kruka


Ett tips från mig är att använda perenna växter i krukor.

Jag brukar gräva upp en tuva från de växter som sprider sig lite.
Japansk starr t.ex. - den utökar sitt område lite varje år,
och om man vill kan man ju passa på
att ta bort lite och sätta i kruka.


I somras satte jag lite myskmandra i en korg på trappan.
Den trivs den jättebra!


Sedan är det väl inte säkert att den övervintrar så,
men det gör ju inte så mycket.


Den har varit fin hela sommaren i alla fall!

3 kommentarer:

  1. Hej. Myskmadran ser verkligen fin ut, är dessutom användbar i maten. Har du den på söder eller norr sida?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha - så man kan använda den i mat?! Det visste jag inte - fick googla på det! :-)
      Jag har den skuggigt. Den växer under ett litet träd och trivs jättebra där. Korgen står också i skugga.

      // AH

      Radera
  2. I think this is one of the most significant information for me.
    And i’m glad reading your article.
    But should remark on some general things, the web site style is perfect,
    the articles is really great : D. Good job…
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera