måndag 27 augusti 2018

The Steam Hotel 1



Hej!

Jag har haft Bästa, Bästa Helgen...
...på Finaste, Finaste Hotellet tillsammans med min H.


Vi firade vår 20-åriga Bröllopsdag 
här på The Steam Hotel i Västerås.


Jag har velat bo på det här hotellet så länge -
nästan ända sedan det öppnade för drygt ett år sedan,
och äntligen blev det av!


Tyvärr så glömde jag kameran hemma,
(jag kom på det i bilen på väg dit...å, vad jag grämde mig...)
men tur att mobilkameran är så pass bra
 och  motiven är ju i alla fall är så underbara!


För...WOW säger jag bara!
Jag hade höga förväntningar på det här stället
och jag lovar att de infriades med råge!


Det har skapats en helt fantastisk miljö i det här gamla ångkraftverket!


Ingenting har lämnats åt slumpen
och överallt helt ljuvliga detaljer!


Vi tillbringade 24 timmar på hotellet
och jag njöt varje minut!


Hur ska jag börja
för att beskriva det här stället
för er som eventuellt ännu inte varit här...?


Ja, ni ser ju redan nere i lobbyn:
En stor öppen brasa där man kan sätta sig och ta en drink
eller lite tapas eller en kopp te...


Mustiga färger, sprakande eldar, varma metallfärger,


Enorma kristallkronor
och som kontrast alla ruffa balkar och cementväggar bevarade
sedan detta var en stor industrilokal.


Storstilat ankomstrum, eller hur?


Och ja - jag vet att det är alldeles för många bilder nu...


...men det är ju bara så himla fint överallt!


De slitna tegelväggarna...


och alla sparade detaljer,
som den här lilla fönsterväggen.


Och så den härliga brasan som brann och brann...


Och vi hann både sitta där med en kopp te
och ett glas öl...


Färgerna, belysningen...


Ja, hela stället är en upplevelse!


Och när det är så här himla snyggt direkt som man kommer in...


...då längtar man ju bara efter att gå vidare
och upptäcka fler rum, eller hur...?


Så häng med i nästa inlägg!

2 kommentarer:

  1. Vilket bra sätt att fira! Välkommen till "min stad" :) Steam är ju ett fantastiskt tillskott för staden! Jag har bara varit där på julshow i vintras och huvudet gick väl som en propeller! Så mycket fint och läckert och många detaljer överallt. De har verkligen gjort det bra. Genomfört in i det minsta! Vilken fin dikt Du skrivit också i förra inlägget.
    Det är vackert med kärlek! Viktigt att uppskatta det man har tillsammans!

    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Underbar miljö. Det kan bara inte bli för många bilder.

    SvaraRadera