söndag 9 september 2018

Det nya favoritrummet!


Å, vad jag gillar växthuset nu igen
sedan vi har gjort om här inne!

Tidigare hade vi bara två sittplatser och ett litet bord här,
men nu - efter det att H byggde soffan - så ryms vi många här!

I går kväll bjöd vi in grannarna på mat
och då rymdes vi hela åtta personer här inne!


Det var så himla mysigt
och med många ljus och vänner 
så blir det varmt och skönt också!


Jag är så himla supernöjd med soffan som H byggde
och det gamla loppisbordet som jag målade.

I fredags lackade jag skivan med två lager matt lack
så nu kan man ställa glas och temuggar där
utan att det blir vattenringar på bordsskivan.


Vi är jättemycket här ute nu.



På vinden hittade vi en gammal skumgummimadrass
som vi la i den rostiga järnsängen
och sedan köpte jag säckväv och klädde madrassen med det.


Nu ska jag bara hitta fler kuddfodral.
Soffan är ju ganska djup
så det behövs många kuddar i ryggen.




Det gamla kugghjulet som H svetsade fast i mitten av soffryggen
blev som ett smycke tillsammans med två haspar
som han också svetsade dit.


Visst blev det tjusigt?



Och här har vi en som också är mycket förtjust
i den nya växthussoffan:
Katten Selma


Och titta:
Den är skön att sova i också!


Ja, det är en ny favoritplats, helt klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar