lördag 15 september 2018

"Tulpan-kom-i-håg-lista"


I dag har jag planterat 80 tulpanlökar.
Jag tycker att det är så himla tråkigt att plantera lökar.
Ofta är det kallt och inte alls skönt att vara i trädgården,
men i dag var det faktiskt jätteskönt
och det var helt ok att sätta lökar.


Jag ska köpa fler så småningom.
Förra året var jag ute flera vändor och planterade
och jag tänkte göra så i år också.


För hur tråkigt det än är
så vill man ju ha tulpaner när det blir vår.

Det blev några favoritsorter planterade i dag.



Och i dag skrev jag faktiskt upp vilken sort jag planterade vart.

(Och nu skriver jag det här så att jag kommer i håg det:
20 Black Parrot och 20 dubbel Angelique i växthusrabatten.
10 exotic emperor i bodenrabatten.
20 Queen of night och 10 exotic emperor i Rundeln.
Jag brukar alltid glömma vad jag planterat var någonstans)


Jag är inte nöjd med nya kameran.
Jag har någon felinställning någonstans,
för det finns inget fokus i bilderna.


H ska be en fotograf-kompis att titta på min kamera
så får vi hoppas att det rättar till sig.

1 kommentar:

  1. 80 lökar, det kommer blomma fantastiskt hos dig till våren. Visst är det trist att sätta dem, men man får tänka på hur fint det blir. Jag var och hämtade ut min lökleverans förut, men det vara bara blygsamma 22st:).
    Jag tycker dina bilder är fina, men jag förstår vad du menar. Hoppas du kan få hjälp att lösa problemet.
    Kram Maria

    SvaraRadera