måndag 3 september 2018

Lite lust igen



Jag har inte varit i trädgården på länge,
men ibland räcker det med att klippa gräset
för att man ska få tillbaka lite lust igen!

Jag åkte till handelsträdgården
och bytte ut lite av innehållet i krukorna.
Det blev alunrot och några gräs.




Skönt, nu känns det som att det kan stå fint
ända tills frosten kommer!


Och egentligen så är trädgården ganska fin just nu
med många färger och höga gräs.


Det är frodigt och mustigt.



Min favvo i år:
Den gigantiska palettbladsplantan.


Fin färgkombo!


Chokladmynta som väller över!


Solbrudar och rudbeckia.


Jo, jag gillar trädgården i början av september!

2 kommentarer:

  1. Din höstträdgård är jättefin. Jag vill också ha fina höstkrukor, får nog besöka handelsträdgården i helgen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Ser jättefint ut!Det är mysigt att göra lite höst också särskilt med vetskapen att det brukar hålla sig fint ett bra tag. Jag köpte ett miskantusgräs med röda vippor att ge bort igår och ett till oss. Lyfte en hel rabatt. Dessutom en rabatt man ser varje gång man kommer och går. Ibland behövs så lite. Såna tillfällen gör mig glad.
    Kram Annika

    SvaraRadera