söndag 27 januari 2019

Lite guldigt!


Ja, nu kanske ni blir lite trötta på vårt nyrenoverade badrum,
men ni vet hur det är när man är nöjd med något -
det blir liksom favoritrummet för ett tag...

Och nu ville jag visa...


...mässingslampetten som jag också hittade på loppis
och som jag tyckte passade så bra här!


När vi målade väggarna mörka
så bestämde vi att det skulle vara lite den känslan här inne:
lite spa, lite guldigt, lite orientaliskt och lyxigt.

Därför har vi flera guldiga detaljer, 
många doftljus och sånt som känns lite "spa:igt."


Därför blev också de här fina tofflorna köpta på loppisen.


Inte rätt storlek, inte till för att använda -
men orientaliska så det förslår.

Gillar det!

1 kommentar:

  1. Jättefint!! Gillar också den enkla trähyllan. Perfekt att enkelt ändra om lite med en sån hylla. Jag har också sått lite i köksfönstret. I ett stuprör :) perfekt på fönsterbrädan. Fick ju några för något år sen att ha som bordsdekoration mm. Så tack för tips om malabarspenat och skogsskräppa som jag plockat upp hos dig. Jag var också på loppis i helgen. Men omvänt, jag lämnade grejer från stugan. Skönt det med. Vi skulle egentligen åkt till Romme för skidåkning men G var så förkyld så blev lite rensning och bara promenad istället.
    Nytt år ny energi.

    Kram Annika

    SvaraRadera