tisdag 15 januari 2019

Som man sår får man skörda...



Det är Tulpanens Dag,
men jag har faktiskt inte köpt tulpaner.
Det finns redan mycket blommor här hemma,
så jag väntar med tulpanbuketten till helgen.

De franska tulpanerna på pianot
köpte jag till H:s födelsedag.
Älskar franska tulpaner!


Annars börjar man ju längta lite till tulpantiden i trädgården...


Tyvärr hade jag en urdålig planteringshöst.
Jag var lat.


Knappt hundra lökar grävdes ner,
och ambitionen var att köpa fler,
men det blev inte av.


Det är ju som vanligt det där:
Svårt att ta tag i lökplanterandet.


Och så ångrar man att man varit så lat sedan...


Som man sår får man skörda, helt enkelt!

1 kommentar:

  1. Jag köpte inte heller färska nya tulpaner idag, det fick duga med dom jag hade hemma redan:).
    Åh vad jag håller med dig om det där med att plantera lökar på hösten. Så segt:). Jag har inte fått ner mina ännu... Men dina hundra är ju jättebra jobbat!
    Kram Maria

    SvaraRadera