fredag 24 december 2010

God Jul!


I sena timmen önskar jag er alla en
God Jul!


Målarfärgen hade knappt torkat,
men vi kunde i allafall fira jul i vår nya matsal!
Lite spartanskt möblerat än så länge,
men ett "godisbord" hade jag i allafall fixat!


Fina små tulpanlökar står på "godisbordet".
(I muggar som man fick på köpet om man
prenumererade på Sköna Hem, en gång i tiden.
Blev bra, tycker jag!)


Granen kom på plats sent dan före dan...
"I sista minuten" tycks vara denna familjs måtto.


Premiärdukning vid matsalsbordet.
Mina föräldrar har varit här på julbord i kväll.
Nu är det invigt!


Vi är så nöjda med takhöjden på 3,65 m.
Det var härligt att sitta där i kväll!
Med bra musik (Yes, även jag lyssnar på Sarah Dawn Finers
sköna julskiva! Om och om igen! Fantastisk kvinna
med Sveriges klart bästa röst!)
och massor av tända ljus.


Min man överraskade mig med en blomma!
Han vet vad jag gillar...


Tjusigt med snittamaryllis!


Barnens maschmallowsklubbor på godisbordet.
Även mammor gillar dem...


Vi har börjat provmöblera rummet.
Det blir nog en liten läshörna här med laminon och en liten bokhylla.
Här blir det skönt att sitta och lyssna på musik eller läsa!


Nu lägger sig lugnet här.
Barnen är så nöjda med sina julklappar.
Mamman kopplar av en liten stund vid datorn.
Pappan - har åkt och jobbat igen...
(suck...)


Och till dig som tittar in här nu:

God Jul och Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar