måndag 6 december 2010

Utbyggnad!


Nu är det bara dagar kvar tills våra byggare
är färdiga med vår utbyggnad.
I morgon läggs parketten och på onsdag:
tadadada: öppnas det nya rummet in mot vårt hus!

sommarbilden här ovan från sidan av vår trädgård
kan man se platsen vi byggt ut på, nämligen till vänster
där garaget/förrådet slutar efter den blå klematisen.
(Klicka på bilden så blir den stor och det syns bra!)
Mellanrummet fram till altanen är nu tillbyggt
med ett 21 kvm stort matrum.


Ja, det är ju omålat och inte riktigt klart här,
men så här ser det ut just nu utifrån.

Knappt någonting har detta inkräktat på min kära trädgård.
Två buskar har fått stryka på foten -
that´s it!
En vedbod och ett soldäck vi aldrig använde är också borta.

Då tar jag mycket hellre vårt nya rum!
Vi har t.o.m. redan bestämt var julgranen ska stå.
Och vi kan välja en ståtlig gran, med 3,60 i takhöjd
på det högsta stället.

Återkommer med bilder från bygget
och det färdiga resultatet
när allt är klart!

4 kommentarer:

  1. Tack för titten och din kommentar :). Trevlig blogg du har!! En grillkorg eller två ska jag oxå skaffa mig hade jag tänkt!!
    Kramar Madeleine

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du lämnade en kommentar hos mig, så att jag kunde hitta till dig.
    Ska bli spännande att se det nya rummet,
    och du, vilket himla snyggt piano du har.
    Blev riktigt avundsjuk på det.
    Ha det bra!
    Camilla

    SvaraRadera
  3. Det ska bli kul att se mer bilder av utbyggnaden. Vad ska gamla matrummet användas till? Blir det sovrum till nu eller större "sällskapsutrymmen"?
    Tack för en trevlig julmarknad!!! Det var verkligen jättemysigt med hantverkare, fika och ponnyridning. Att se smeden in action var verkligen kul!

    SvaraRadera
  4. En ny matplats och härlig takhöjd.
    Ni kommer inte vara någon annanstans i huset än där den närmsta tiden. Förstår att du längtar.
    Skall bli kul att se det innifrån senare.
    Kram

    SvaraRadera