tisdag 28 december 2010

Liv i trädgården


Det händer inte så mycket i trädgården den här tiden precis...
Men ett sätt att få lite liv i trädgården även vintertid
är ju att locka dit småfåglarna!

I vår trädgård bjuder vi både på havrekärve,
talgbollar och frön. Och gästerna kommer!

Jag har faktiskt blivit lite "nördig" med mina fåglar.
Ropar på barnen att skynda sig att komma om jag ser nån särskilt fin fågel
sitta vid vår restaurang i trädet. Barnen delar inte min entusiasm...
"Jaja...", säger de bara och bemödar sig endast i undantagsfall
att pliktskyldigast komma och titta ut genom fönstret.


Mycket snö är det nu.
Jag fick hjälp av J med att befria växthustaket
från ett tjockt lager.



Oh, javisst, jag skulle ju berätta vad vi gjorde i går!
Vi var på sta´n och fick plötsligt ett ryck och
gick in och bokade en resa till Turkiet.
Det är bäst att vara ute i god tid när man har tre barn,
för det är svårt att få tag på bra boende med 5 i familjen.

Nu blev det ett kanonfint hotell.
Turkiet hade vi kanske inte funderat på innan, men det blir nog bra!
H och jag var där för 16 år sedan,
men för barnen blir det något nytt.
roligt att ha en resa att se fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar