lördag 11 december 2010

Julgodis


Några år efter alla andra var det min tur
att prova att göra Leilas
"Rocky road" idag.


Jag blev lite snål vid inköpet av ingredienserna:
600 gram kvalitetschoklad stod det.
Herregud, det skulle ju bli 150 kronor bara för chokladen.
Jag gjorde en halv sats, och det räckte absolut,
för hjälp vad mäktigt det blev!



Mitt omdöme får bli: ok, men inte mer!
En komplex smak av sött och salt, segt och hårt
på samma gång. Barnen har inte smakat än, men jag tror
att de föredrar vanlig knäck framför detta.

Jag har en liten kille som har varit i slalombacken i över fem timmar idag.
Just nu ligger han och sover i soffan. Jag hoppas att det bara är
av trötthet efter dagens övningar, och att det inte är
tvillingbrorsan som smittat honom med halsfluss.

För nu vill vi inte ha fler sjukdomsfall
i familjen...

1 kommentar:

  1. Precis, räcker med en bit rocky road sen är man nöjd och det är ju bra i och för sig.

    :D

    SvaraRadera